Eenvoudige oplossing voor vieze vakantiehuisjes

Tijd- en aanwezigheidsregistratie garandeert taakuitvoering

DEN HAAG – ‘Te smerig om in te logeren’, verwijst De Telegraaf vandaag naar de vakantiehuisjes die de Consumentenbond onderzocht op hygiëne. Volgens een woordvoerder van de Consumentenbond ligt het gebrek aan hygiëne aan de ‘zeer gebrekkige eindschoonmaak’. Onnodig, pleit Niels van den Berg, eigenaar van CleanJack. Tijd- en aanwezigheidsregistratie biedt uitkomst.

In het artikel ‘Vakantiehuisjes ronduit smerig: poep, plas en enge beestjes’, (Telegraaf.nl) licht de woordvoerder van de Consumentenbond hun onderzoek op dertig bekende vakantieparken toe. Zij zegt verwijzend naar schoonmaakmedewerkers onder andere: ‘Per woning zouden ze twee uur bezig moeten zijn, in de praktijk is het nog niet de helft. De werkdruk is doorgaans extreem hoog. We vermoeden dat er flink wordt bespaard op deze kosten.’

Vijf jaar geleden was het volgens het artikel al niet anders en dus lijkt de hygiëne in vakantiehuisjes nog steeds een groot probleem.

Tijd- en aanwezigheidsregistratie biedt eenvoudige oplossing

En dat terwijl er een eenvoudige maar zeer effectieve oplossing is voor dit probleem: tijd- en aanwezigheidsregistratie van schoonmaakmedewerkers. CleanJack is hierin al tien jaar specialist.

Eigenaar Niels van den Berg: ‘Met ons systeem checken schoonmakers via RFID chips digitaal in en uit. Schoonmaakbedrijven én opdrachtgevers hebben op die manier altijd inzicht in waar medewerkers aan het werk zijn. En hoe lang. Het creëert een transparante samenwerking waardoor wederzijds vertrouwen groeit.’ Ook zijn bedrijven volgens hem minder tijd kwijt aan het verlonen en factureren, en gebeurt dit nauwkeuriger.

Systeem geeft schoonmakers rust

Het artikel in De Telegraaf bewijst bovendien dat tijd- en aanwezigheidsregistratie meer doet dan alleen het controléren van schoonmaakmedewerkers. Het systeem is er ook ter geruststelling van hen.

Schoonmaakmedewerkers zijn dolblij wanneer zij de tijd die voor hun taken staat, ook daadwerkelijk kunnen benutten. Zodat zij een schoon en gezond vakantiehuisje kunnen opleveren. Zij verlangen naar eer van hun werk, in plaats van zich opgejaagd te voelen. Met geen andere uitweg dan slecht schoonmaken.

Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Van den Berg besluit: ‘Na de schoonmaakstakingen in 2010 ontwikkelden vakbonden, werkgevers én opdrachtgevers de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Blijkbaar lukt het partijen nog onvoldoende om hier in de praktijk invulling aan te geven. Tijd- en aanwezigheidsregistratie helpt hierbij.’

Eenvoudige oplossing voor vieze vakantiehuisjes
Drie belangrijke redenen om met CleanJack te werken
Bekijken →
Schoonmaakvakdagen 2019 groot succes!
Bekijken →
Een bekend scenario voor menig schoonmaakbedrijf
Bekijken →

Delen

Stuur ons een berichtje