Een bekend scenario voor menig schoonmaakbedrijf

Het is vrijdagmiddag 16.45 en de telefoon gaat. Een boze klant. “Het stinkt hier vreselijk en we hebben vandaag en gisteren geen schoonmaker gezien! En we betalen jullie er toch goed voor! En dit is niet de eerste keer…” Herkenbaar?

Zucht. Eerst nakijken wie er volgens het rooster geweest zou moeten zij. Het is Arash. Na 6 pogingen heb je ‘m aan de lijn. “Ik niet aanwezig? Wat een onzin! Ik was er wel”. Een welles nietes discussie in een grijs gebied volgt. Uiteindelijk eist de klant compensatie omdat zij het verhaal van Arash niet geloven. Wat nu? Als je ’t niet 100% hard kunt maken, dan trekt de schoonmaakondernemer meestal aan het kortste eind. Niet zelden wordt een schikking getroffen in de vorm van een terugbetaling van uren. Om de vrede te bewaren en om de klant niet te verliezen. Het salaris van Arash is al uitgekeerd en salaris inhouden of terugvorderen is in dit soort gevallen moeilijk...

Bovenstaand scenario komt menig schoonmaakbedrijf niet onbekend voor. Onnodig. Het probleem had eenvoudig voorkomen kunnen worden door de aanwezigheid van Arash met CleanJack te registreren.

Een bekend scenario voor menig schoonmaakbedrijf
Misschien ook interessant
Schoonmaakvakdagen 2019 groot succes!
Bekijken →
Blinck Schoon kiest voor CleanJack
Bekijken →
Rabobank: Groeiende Schoonmaaksector heeft innovatieve technologie nodig
Bekijken →

Delen

Stuur ons een berichtje